Konferencija Panorama nikad nije brojila više sudionika nego li ove godine. U hotelu Antunović tijekom tri dana naša predavanja, panele i druženja posjetilo je 1350 sudionika. Razvoj županija, goruća pitanja za pravnike u JLP(R)S, ali i za pročelnike u regionalnim lokalnim samoupravama bile su samo neke od tema s kojima smo se bavili u srijedu i četvrtak, dok smo posljednji dan uz brojne radionice posvetili uredskom poslovanju i upravljanju imovinom.

Izvještaj s događanja u srijedu pročitajte ovdje, a s događanja u četvrtak pročitajte ovdje.

Primjeri dobre prakse u uredskom

Uredsko poslovanje secirali smo iz svih aspekata –  od onog teoretskog, preko praktičnih primjera do panel rasprava na kojima smo sudionicima omogućili ne samo da doznaju više nego i da razmjene iskustva sa svojim kolegama i možda tako iznađu rješenje za neki svoj izazov. Dakako to je i nama u LC-u bila prilika da od više korisnika na jedno mjestu doznamo njihove potrebe kako bismo im osigurali sve što im je potrebno za lakše i jednostavnije poslovanje.

Naš kolega Vedran Padovan otvorio je događaj predavanjem na kojem je otkrio kako s minimalnim angažmanom možemo postići 90% usklađenosti s Uredbom, kolega Božo Zeba govorio je o svim mitovima e-potpisa, a potom su o svojim iskustvima s uredskom poslovanjem govorili predstavnici JLP(R)S koji su zadovoljili zahtjeve Uredbe i digitalizirali svoje procese.

Pomoćnica pročelnika za financije Grada Poreča Karmen Pilat iznijela je primjer dobre prakse vezan uz uvođenje e-račune naglasivši kako im je digitalizacija u tom pogledu itekako ubrzala procese. Pritom je komentirala zabrinutost koja se javlja zbog nadzora revizije. “I mi smo bili zabrinuti i raspitivali smo se te smo dobili mišljenje da ovjeri pristupamo preko identifikacijskih šifri. To nam je skratilo procese. Oslobodili smo i pisarnicu nepotrebnog urudžbiranja i printanja. Cijeli proces se čini zahtjevan, ali nije. Libusoft nam je bio velika podrška, održali su brojne edukacije što nam je također olakšalo procese”, kazala je Pilat.

Viša stručna savjetnica za opće i pravne poslove u Gradu Pazinu, Melisa Družetić govorila je o nadzoru upravnog postupka. “Prilikom upravnog nadzora smo imali jako kratak rok za prikupljanje dokumenata i to smo uspjeli kroz program”, kazala je. Pročelnica iz Grada Županje Annamarie Balentović je, pak, kazala kako je velika uloga čelnika pri digitalizaciji. Istaknula je kako su u Županji prilikom ulaska u Uredsko poslovanje imali značajnu podršku gradonačelnika i zamjenika gradonačelnika. “Poticali su nas stalno s tim da su i oni u sustavu Libusoftovog Uredskog poslovanja i da ga koriste”, kazala je Balentović.

Naš kolega Denis Šerbečić prisjetio se uvođenja Uredskog poslovanja još 2010. godine te je istaknuo kako je Uredsko zbog Uredbe o uredskom poslovanju danas puno važnija aplikacija nego ranije navodeći kako se u aplikaciji sve odvija brže i jednostavnije kada se jednom unesu baze podataka. “Uštedjet ćete na vremenu”, dodao je.

Galeriju s 3. dana Konferencije Panorama 2023. pogledajte ovdje.

ZUP IT

Riječi je bilo i o sustavu ZUP IT o kojem su govorile predstavnice Ministarstva pravosuđa i uprave, Terezija Marić i Mirjana Kobešćak. Kobešćak je kazala kako su se sa sustavom ZUP 3  proširili na sva javnopravna tijela koja provode upravne postupke te da sustav sada nudi nove funkcionalnosti kao što je dostava podataka građanima u njihove pretince. Sve značajnije otvaranje prema građanima, dodala je, vodi do transparentnosti što je svakako krajnji cilj.

Sudionici konferencije predstavnicama Ministarstva postavili su brojna pitanja. Odgovarajući na njih, između ostalog su naznačile da sustavu ZUP IT nije cilj nadgledanje rada već mu je cilj da građanima osigura informaciju vezanu uz promjene koje su se dogodile u nekom upravnom postupku. Govoreći o daljnjoj digitalizaciji istaknule su kako su za to potrebne izmjene Zakona o državnoj informacijskoj infrastrukturi kao i izmjene podzakonskih akata.

Primjeri dobre prakse u upravljanju imovinom

Radionicu posvećenu upravljanju imovinom otvorila je zanimljiva panel rasprava na kojoj su o svojim iskustvima s Registrom nekretnina govorile Zorica Marković, voditeljica Odjela za imovinsko-pravne odnose u Gradu Gradiški (BiH) te Marina Vlajčić, pročelnica Upravnog odjela za prostorno uređenje i imovinu Grada Vukovara.

Zorica Marković iz Grada Gradiške, koji upravo donosi Strategiju za upravljanje imovinom izrađenu uz pomoć stručnjaka LC-a, kazala je kako ih je revizija pohvalila zbog Registra nekretnina te im preporučila i donošenje Strategije kako bi učinkovito upravljali gradskom imovinom.

Marina Vlajčić iz Vukovara odmah na samom početku je kazala kako je po dolasku na pročelničku poziciju uvidjela značaj učinkovitog upravljanja imovinom u gospodarskom napretku. Istaknula je da su u Gradu Vukovaru zahvaljujući LC-ovoj konzultantskoj usluzi PRLS uspjeli riješiti brojne izazove. U tome im je, kako je istaknula, pomogao i naš Registar nekretnina, koji su prilagodili svojim potrebama i uz pomoć kojeg su potom, u suradnji s našim stručnjacima, izradili i Strategiju za upravljanje imovinom. “Cilj nam je bio transparentno i održivo upravljanje imovinom kako bi ono doprinijelo gospodarstvu”, rekla je te istaknula da su jako zadovoljni odrađenim poslom.

Uloga GIS-a

Nakon iznošenja zanimljivih iskustava o tome koliko Registar nekretnina (Regnek) olakšava život govorila je LC-ova Tena Dručak dok su naši stručnjaci za GIS Tomislav Jogun i Dominik Etlinger iznijeli sve prednosti tog našeg alata koji odlično nadopunjava Regnek te evidenciju imovinom čini još kvalitetnijom, ali i igra veliku ulogu u naplati različitih naknada.

Naša pravna stručnjakinja Vilma Plavčić govorila je pak o izradi Stretegije upravljanja imovinom, procjeni vrijednosti imovine te ošasnoj imovini. Kratko se osvrnula i na očekivanja spram Zakona o upravljanju imovinom, koji se trenutno nalazi u e-Savjetovanju i koji bi trebao zamijeniti dosadašnji Zakon o upravljanju državnom imovinom. Pritom je istaknula kako je cilj novog zakona ubrzati procese tako da država nagomilane predmete prebaci na županije i gradove i time rastereti sustav.

Zahvaljujemo se svima koji su sudjelovali na Panorami 2023., kako onima koji su nam se pridružili u ulozi panelista i predavača te s nama podijelili svoje znanje i iskustvo tako i onima koji su postavljali pitanja, davali sugestije ali i pomno pratili sve s ključnim ciljem naše konferencije – zajedničko pomicanje granica poslovanja.

Sve informacije o Panorami 2023. možete pronaći na web-u lc-panorama.com

Sve galerije s konferencije moći ćete pronaći u našoj rubrici Fotogalerije.