Zakon o procjeni vrijednosti nekretnina (NN 78/15) (dalje u tekstu: Zakon) stupio je na snagu 25.07.2015. godine i njime se uređuju osnovni pojmovi iz područja procjena vrijednosti nekretnina. Uz Zakon donesena su i dva pravilnika:

  • Pravilnik o metodama procjene vrijednosti nekretnina (NN 105/15) (dalje u tekstu: Pravilnik) kojim su uređeni detalji u vezi podataka, metoda i oblika procjembenog elaborata
  • Pravilnik o informacijskom sustavu tržišta nekretnina (NN 114/15, 122/15) kojim su uređena pitanja vezana uz uspostavu i upravljanje informacijskom aplikacijom za upravljanje podatcima – eNekretnine. Navedenim propisima uspostavljen je sustav vrednovanja nekretnina u RH tako da je nedvosmisleno određeno kroz tri nosiva stupa:
  1. tko smije izraditi procjenu vrijednosti nekretnina,
  2. prema kojim metodama se izrađuju procjene vrijednosti nekretnina
  3. na temelju kojih podataka.

Od stupanja na snagu Zakona, uočene su brojne dileme u njegovoj primjeni i tim povodom LC organizira specijalistički seminar "Procjena vrijednosti nekretnina" koji će se održati u petak, 01. travanj 2016. godine u Hotelu Panorama, Trg Krešimira Ćosića 9​, Zagreb, s početkom u 9:00 sati i planiranim trajanjem do 16 sati. Predavatelji, nositelji izrade Zakona i pripadnih podzakonskih akata, ponuditi će odgovore i konkretna rješenja u skladu s važećim propisima.
 

Pregled pitanja na koja će se dati mjerodavni odgovori:
  • Koji su najvažniji elementi sustava procjene vrijednosti nekretnina?
  • Koja je temeljna razlika između tržišne i investicijske vrijednosti?
  • Zašto se procjena vrijednosti nekretnina provodi na temelju postignutih cijena a ne ponuđenih?
  • Kakva je razlika između procjene vrijednosti nekretnina i procjene iznosa naknade?
  • Što je to dan vrednovanja a što dan kakvoće?
  • Što točno znači „iskustvo“ procjenitelja?
  • Smije li se procjena vrijednosti nekretnine provoditi bez izvatka iz zbirke kupoprodajnih cijena eNekretnina?
  • Kako prepoznati transakcije s lažnim podatcima?
  • Čemu služe procjeniteljska povjerenstva?
  • Što trebaju raditi stručne službe županija, Grada Zagreba odnosno velikoga Grada?
  • Kako se izrađuju planovi približnih vrijednosti?
  • Zašto su potrebne lokalne zbirke kupoprodajnih cijena po županijama i velikim gradovima?
  • Kako treba evidentirati podatke u zbirku kupoprodajnih cijena eNekretnina?
  • Kako utvrditi kategoriju zemljišta?
  • Koja je razlika između arondacijskih površina i klinova?
  • Na koji način se izdaju podatci iz zbirke kupoprodajnih cijena eNekretnina?
  • Kako postupiti u slučaju da u zbirci kupoprodajnih cijena eNekretnina nije raspoloživ dovoljan broj poredbenih podataka?
  • U čemu se sastoji evaluacija podataka?
  • Kako se izvode nužni podatci?
  • Treba li izvoditi sve nužne podatke?
  • Kako izračunati koeficijent prilagodbe za troškovnu vrijednost nekretnine?
  • Što je posao procjeniteljskog povjerenstva?
  • Koga obvezuju stručni prijedlozi i mišljenja procjeniteljskog povjerenstva?
  • Koje koristi ima JLP(R)S od evaluacije podataka i rada procjeniteljskih povjerenstava?
  • Na što treba obratiti pozornost kod pregleda procjembenih elaborata?
  • Koje su najčešće pogreške u procjembenim elaboratima?
  • Treba li kod utvrđivanja načela prethodnog učinka redovito pribavljati potvrde upravnog tijela za prostorno uređenje?
  • Kako konkretno utvrditi načelo prethodnog učinka ako na području ne postoje stariji prostorni planovi?
  • Koje su glavne značajke poredbene, prihodovne i troškovne metode?
  • U kojim slučajevima je dopustivo doći do vrijednosti zemljišta deduktivnim putem?
  • Prikaz funkcionalnosti aplikacije eNekretnine nakon isporučene II. faze koja omogućava evaluaciju podataka u zbirci kupoprodajnih cijena.
Zakonom se sustavno uređuju pitanja procjene vrijednosti nekretnina i njime će se doprinijeti pravnoj sigurnosti za investitore i vlasnike nekretnina, kao i ujednačenosti procjena vrijednosti nekretnina u sudskim postupcima i postupcima izvlaštenja.

Procjena vrijednosti nekretnina od posebnog je značaja za investitore. Ulaganja u nekretnine sadrže cijeli niz rizika, a najveći je osiguranje uloženih sredstava u slučaju spora. Upravo pod zaštitom ulaganja investitora nalazi se problematika procjene vrijednosti nekretnina. Zakon o procjeni vrijednosti nekretnina i pripadni pravilnici jamstvo su investitorima i građanima da će vrijednost njihovih nekretnina biti ispravno procijenjena i na taj način osigurana sredstva koja su uložena.

Preliminarni program rada pod LINKOM.

Napominjemo da će posebno događanje "Procjena vrijednosti nekretnina u JLP(R)S", prema obvezujućoj UPUTI O PRIZNAVANJU, MJERENJU I EVIDENTIRANJU DRŽAVNE IMOVINE, izdane 04. studenog 2013. godine od strane Ministarstva financija, za postupak procjene do sada neevidentirane državne i imovine jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave (tzv. INTERNA PROCJENA), biti održana u posebnom terminu o čemu ćemo vas pravodobno informirati.

 


Kotizacija po osobi uključuje stručna predavanja, prezentacije, radni materijal, osvježenje, prigodni domjenak i iznosi 1.000,00 kn + PDV po sudioniku. Za drugog i svakog sljedećeg sudionika iz iste institucije odobravamo 30% popusta na cijenu osnovne kotizacije. Popusti se ne zbrajaju.

Kotizaciju za sudjelovanje molimo uplatite zaključno s 28. ožujka 2016. godine na račun tvrtke LIBUSOFT CICOM d.o.o. IBAN HR4123600001101337826, pod model plaćanja navesti 00  29456-OIB korisnika, a potvrdu o uplati molimo pošaljite na fax broj 01/6599-513 ili na e-mail prodaja@spi.hr. Postojeći LC korisnici kotizaciju mogu uplatiti i nakon održanog specijalističkog seminara.

U slučaju otkazivanja prijave, molimo obavijestite nas putem e-maila prodaja@spi.hr. Za otkazivanje prijava do 28. ožujka 2016 godine vraćamo već uplaćenu kotizaciju. Za odjave nakon 28. ožujka 2016. izvršit ćemo povrat 50% iznosa uplaćene kotizacije.