U četvrtak, 12. lipnja 2025., u Hotelu Antunović u Zagrebu održan je specijalistički seminar na temu novog Zakona o fiskalizaciji i pravilnog arhiviranja eRačuna. Seminar je okupio velik broj korisnika zainteresiranih za razumijevanje svih novosti koje donose aktualne zakonske izmjene, a posebno su važni u kontekstu sve intenzivnije digitalizacije poslovanja.
Zašto je važno pravilno arhivirati financijsku dokumentaciju?
Upravljanje i čuvanje financijskih dokumenata oduvijek je bilo temelj kvalitetnog poslovanja, ali i zakonska obveza. Osim što ih uređuju specifični računovodstveni i porezni propisi, arhiviranje financijske dokumentacije podliježe i općim propisima. Posebno je važno istaknuti Zakon o arhivskom gradivu i arhivima, koji se primjenjuje uz pripadajuće pravilnike, kao i Uredbu o uredskom poslovanju za javnopravna tijela. Navedeni propisi su međusobno usklađeni i povezuju upravljanje dokumentacijom s cjelovitim sustavom vođenja, zaštite i dugoročnog čuvanja gradiva.
Korisnici koji koriste cjelovite informacijske sustave poput SPI-ja mogu istovremeno zadovoljiti sve zakonske obveze vezane uz vođenje poslovne dokumentacije i arhiviranje – jednostavno, učinkovito i transparentno.
Što donosi Fiskalizacija 2.0?
Na seminaru su sudionici imali priliku čuti sve ključne informacije o novoj fazi fiskalizacije – tzv. Fiskalizaciji 2.0. Objašnjena je razlika između postojećeg i novog sustava, tko su novi obveznici, koji su rokovi uvođenja te na koji način će se provoditi fiskalizacija putem pristupnih točaka i informacijskih posrednika. Predstavljen je i novi način zaprimanja i slanja eRačuna, uključujući sve statuse računa kroz proces – od slanja, zaprimanja, ispravaka, storna, do mogućnosti odbijanja računa.
Poseban naglasak stavljen je na obvezu izvještavanja Porezne uprave, ali i na povezivanje roba i usluga s klasifikacijom proizvoda po djelatnostima, kao i na moguće izuzetke od fiskalizacije i obveze slanja eRačuna.
Sve ove teme stručno su obradili predavači Petra Ovčarić, voditeljica Odjela analitičkih projekata, i Vedran Padovan, voditelj Odjela uredskog poslovanja, koji su kroz konkretne primjere i odgovore na pitanja sudionika dodatno pojasnili kompleksne aspekte novog zakonskog okvira.
Arhiviranje eRačuna u skladu sa zakonskim okvirima
Drugi važan dio seminara bio je posvećen pravilima arhiviranja eRačuna, u skladu sa Zakonom o elektroničkom računu, ali i drugim propisima koji reguliraju čuvanje dokumentacije. Predavači su istaknuli kako je važno ne samo ispuniti formalne uvjete, već i osigurati cjelovit sustav koji omogućuje dugoročno, sigurno i zakonito čuvanje svih financijskih dokumenata.
SPI sustav pruža korisnicima upravo takvu podršku – od zaprimanja i obrade eRačuna do njihove pohrane i dostupnosti u skladu sa svim važećim propisima.
Važnost promjena u fiskalizaciji i arhiviranju računa
Specijalistički seminar pokazao je koliko su promjene u fiskalizaciji i arhiviranju računa važne za sve obveznike – i koliko je važno na vrijeme razumjeti i implementirati nove zahtjeve. Zahvaljujemo svim sudionicima na sjajnoj energiji i angažmanu, a dio atmosfere s događanja zabilježili smo u fotogaleriji. Do idućeg susreta, istražite nove edukacije koje smo za vas pripremili.