Već se tjednima zbog svjetske pandemije nalaže izbjegavanje bliskog osobnog kontakta, a okupljanje više od pet osoba na jednom mjestu je zabranjeno i sve to pod imenom „socijalna distanca“. Međutim, ova mjera nalaže stvaranje veće fizičke udaljenosti između ljudi zbog čega bi primjerenije ime bila fizička distanca. Važno je naglasiti razliku jer je fizička distanca trenutno nužna, a socijalnu distancu, odnosno osjećaj izolacije i usamljenosti do kojeg može dovesti, želimo spriječiti. To će nam pomoći da ostanemo zdravi i mentalno i fizički jer osamljenost i izolacija imaju snažan negativan utjecaj i na fizičko zdravlje.
Naravno, fizička udaljenost podrazumijeva makar djelomično smanjenje društvenog kontakta, to je činjenica koju sam naziv mjere ne mijenja. Međutim, važno je da se u ovom razdoblju usmjerimo na smanjenje fizičkog kontakta dok, koliko je god moguće, održavamo društveni kontakt. Sada je vrijeme da damo posebnu važnost komunikaciji s obitelji, prijateljima, susjedima, ali i kolegama na poslu.
Dok rad od kuće ima svoje prednosti, može izazvati osjećaj usamljenosti te društvenu i emocionalnu izolaciju. Važno je naglasiti da se svatko od nas s ovom situacijom nosi na svoj način. Neki od nas će osjetiti potrebu za društvenim kontaktom, a neki će ovu situaciju vidjeti kao dobrodošli predah i odmor. Svatko od nas je na kontinuumu između te dvije pozicije i gdje god se nalazili, to je u redu. Korisno je znati da se možemo osloniti na društveni kontakt s kolegama kada i ako će nam to biti potrebno. Zbog toga je važno da taj kontakt njegujemo. Zato evo nekoliko načina kako smanjiti društvenu distancu u poslu 😊

1. Mailovi nisu dovoljni
Sada nije vrijeme da komunikaciju s kolegama i svojim zaposlenicima prebacite isključivo na pisanu riječ. Važno je prepoznati kada mailovi jednostavno nisu dovoljni. Ponekad se pitanje o kojem se dopisujete s kolegom jednostavno brže riješi razgovorom. I makar sada ne možete skoknut do njihovog stola da popričate, tu je telefon pa podignite tu slušalicu 😊 Osim toga, telefonski poziv je uvijek bolji od pisane poruke, a od telefonskog poziva je još bolji video poziv. Koristite svu tehnologiju koju imate na raspolaganju.
*dodatni savjet za voditelje: koristite web kamere. Ako ih vi nećete koristiti, manja je vjerojatnost da će ju koristiti vaš tim.

2. Održavanje spontanih susreta
Zbog održavanja fizičke distance i rada od kuće, gubimo sve one male društvene interakcije s kolegama tokom radnog dana. One momente kada ih sretnete na hodniku, pitate kako su ili razgovarate o tome što ste radili za vikend. Ti momenti ne moraju biti izgubljeni samo zato što više niste u uredu. Javite se kolegama, pitajte ih kako su, što ima. Nemojte da se osjećaju zaboravljenima.

3. Napravite chat grupu
Nije važno radi li se o Skypeu, Viberu, WatsAppu ili nečem trećem, napravite grupu s kolegama. Podijelite s njima koji kvalitetan meme, sliku vašeg psa koji vam pomaže u poslu, ručka koji ste danas skuhali… To su sve sitnice koje će vam pomoći da ostanete u kontaktu. Po potrebi, ograničite komunikaciju u toj grupi nakon radnog vremena kako biste lakše odvojili radno vrijeme od slobodnog vremena.

4. Organizirajte virtualnu kavu
Dogovorite s kolegama ili svojim timom zajednički video poziv uz jutarnju kavu (iskoristite vrijeme koje inače trošite na putovanje do posla). Taj poziv ne treba trajati dugo, ponekad je dovoljno i samo desetak minuta. Ako je moguće, u tok kratkom druženju se klonite tema vezanih uz posao.

5. Zajednički rad uz video call
Kada ste u uredu, lako je osobi koja radi pored vas uputiti brzinsko pitanje. Tu opciju možete imati i kod kuće. Ako u uredu redovito puno radite s nekime, razmislite da na nekoliko sati dnevno s tom osobom budete povezani preko video poziva dok radite. To će vam omogućiti da razmjenjujete informacije na isti način kao i da dijelite ured te će komunikacija teći glađe.
Ovo možete probati i s bilo kojim drugim kolegom ili kolegicom s ciljem povećanja produktivnosti. Dok slušate kako oni tipkaju i marljivo rade, i vaša će produktivnost biti veća.
Ovakvu video povezanost možete dići i na novu razinu koristeći zajedno pomodoro tehniku.
Ukratko pomodoro tehnika funkcionira tako da podesite štopericu (najlakše ne mobitelu) na 25 minuta (taj se period zove jedan pomodoro), radite bez prestanka dok štoperica ne zazvoni, odmorite se 3 do 5 minuta, a nakon svaka četiri pomodora, uzmite duži odmor od 15 do 30 minuta.
Dogovorite s kolegicom ili kolegom tko će koji zadatak obavljati idućih 25 minuta te na „tri, četiri sad!“, krenite. Nakon toga, možete imati zajedničku pauzu bez grižnje savjesti.
I za kraj, ne dajte da vas fizička distanca odvoji od kolega i kolegica. Budite kreativni u osmišljavanju načina kako ostati u kontaktu i koristite svu tehnologiju koja vam stoji na raspolaganju. I ne zaboravite, u ovome smo svi zajedno. 😊

PIŠE: Kosjenka Jerman