U četvrtak 29. rujna u sklopu LC Konferencije Panorama 2016 održali smo cjelodnevno 7. Savjetovanje pročelnika jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, u kojem kroz niz predavanja skrećemo pozornost čelnih ljudi lokalne i područne (regionalne) samouprave na nove zakonske obaveze, dobre prakse i trendove iz svijeta upravljanja, a sve u cilju kvalitetnog i učinkovitog izvršenja poslova povjerenih lokalnoj samoupravi. 

Kao i svake godine, na Savjetovanju obrađujemo trenutno aktualne teme s kojima se susreću čelnici, pročelnici te voditelji odsjeka u jedinicama lokalne i regionalne samouprave u svakodnevnom radu.

U uvodnoj prezentaciji naveli smo što treba našim čelnicima u kontekstu tehnologije, informacije i odluke prema sabranim analizama s rada na terenu. To su osnovne informacije o poslovanju, brz i jednostavan prikaz informacija, rezultat poslovanja i prikaz trenda. Samim time nova LC aplikacija iČelnik izazvala je zasluženo veliki interes. Radi se o web aplikaciji dostupnoj putem računala, tableta i mobitela koja u nekoliko sekundi pruža uvid u sve podatke iz vašeg poslovnog informacijskog sustava. Sudionici Savjetovanja imali su priliku prvi vidjeti jedinu aplikaciju na tržištu koja sadrži prikaz podataka u aktualnom vremenu s jasnom i slikovitom usporedbom podataka s prijašnjim obračunskim razdobljima.
Zajednička potvrda sudionika je da je iČelnik najbolja podrška čelnicima za donošenje odluka, kvalitetno obavljanje svakodnevnog posla uz njima neophodno strateško planiranje. Nakon općeprihvaćenog iČelnika najavili smo i naš sljedeći projekt – iProračun. Omogućavanjem građanima uvida u proračunske aktivnosti ostavlja se dojam ozbiljne vlasti koja svoj posao želi obavljati na transparentan način, u suradnji sa svojim građanima, poreznim obveznicima i biračima.   
 
Voditeljica Odsjeka za gospodarstvo, turizam i projekte gđa Snježana Sikirić navela je kako financirati gradnju i opremanje ostale javne infrastrukture uz preporuke mogućnosti financiranja iz kreditnih sredstava javne infrastrukture, tj. svih kapitalnih projekata iz plana razvojnih programa. V.d. pročelnika Upravnog odjela za društvene djelatnosti, gospodin Andrija Vdović obradio je pitanje Lokalne riznice – da li ju možemo smatrati podrškom upravljanju proračunskim procesom ili izvorom problema za knjiženje. Pomoćnica ministra i glavna državna rizničarka gđa Mladenka Karačić u suradnji s gđom Ivanom Jakir-Bajo obradila je specifičnosti izvještavanja o financijskom položaju i poslovanju jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave i njihovih korisnika. Saznali smo da su dvije ključne vrste izvještaja koji čine osnovu sustava izvještavanja, a radi se o financijskom izvještaju i o izvještaju o izvršenju proračuna jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave. Savjetnik u udruzi gradova gospodin Dario Runtić naveo nam je kako se postaje korisnik EDIP-a, Evidencija dohodaka i primitaka, razmjena podataka elektroničkim putem. Gradovi koji su korisnici EDIP-a značajno smanjuju broj institucija koje građani posjećuju radi ostvarivanja prava, zatim ne plaćaju pristojbe za pribavljanje potvrda o dohotku, ubrzavaju postupak rješavanja kroz masovnu razmjenu podataka i imati će pristup dodatnim registrima u budućim verzijama aplikacije. Pročelnik Upravnog odjela za financije i društvene djelatnosti Grada Opatije, gospodin Danijel Jerman pojasnio je koliko će i hoće li uvođenje poreza na nekretnine dodatno opteretiti porezne obveznike te utjecati na proračune JLS i organizaciju rada JLS. Pročelnica Upravnog odjela za poslove Županijske skupštine i pravne poslove Koprivničko-križevačke županije Marina Horvat Pavlic navela je izazove u radu Stručnog povjerenstva kod upravljanja imovinom u vlasništvu JLP(R)S-a uz simpatični zaključak "Koliko imovine, toliko i brige". Gđa Lendić Kasalo zamjenica ravnatelja Ureda za udruge iznijela je više detalja o financiranju programa i projekata udruga uz naputke kako izvještavati o sredstvima dodijeljenim udrugama za programe. Pročelnica Upravnog odjela za upravu Grada Čakovec gđa Dragica Kemeter navela je detalje vezane uz privatni sektor u javnom sektoru, komunalne djelatnosti koje se obavljaju koncesijom. Savjetnik iz Udruge gradova u Republici Hrvatskoj gospodin Marko Ercegović informirao nas je o projektu Local Leaders in South-East Europe – LLSEE. Koordinator Udruge gradova u Republici Hrvatskoj gđa Nives Kopajtich Škrlec iznijela je predstojeće aktivnosti Udruge gradova. Ariana Vela, direktorica EU projekti pojasnila je najčešće greške JLRS-a kod izrade projektnih rješenja, ali i dala je preporuke kod budućih izrada projekata uz potreban hodogram aktivnosti. Danijel Biljan, konzultant VTS-a, savjetovao nas je kako poboljšati javno mišljenje o radu lokalne i javne uprave. Jedna od rečenica iz prezentacije gospodina Biljana koja je najviše privukla pažnje sudionika jeste: "Sustav svojim procedurama i politikama kao i podjelom radnih uloga može poticati ili minirati poželjno ponašanje".

LC konzultanti su obradili više zanimljivih tema​ poput koji bi bio moderan pristup upravljanju imovinom uz fokus na ključne ciljeve kao što su potpora razvoju lokalnog gospodarstva, zadovoljavanje javnih, socijalnih i drugih potreba i pribavljanja prihoda iz alternativnih izvora. Uz nekoliko primjera iz prakse, npr iz grada Pule, ili našeg susjedstva, BiH, navedeno je kako je LC riješio inventuru imovine, tj. upravljanje javnom imovinom. Zajednički zaključak jeste da je LC aplikacija Registar Nekretnina ključna komponenta za uspostavu sustava učinkovitijeg upravljanja imovinom.
 

Zahvaljujemo se svima na sudjelovanju i vidimo se i dogodine u sklopu LC Konferencije Panorama 2017.!