Jučer je, u zagrebačkoj Tvornici kulture, u organizaciji Poslovnog dnevnika, održana peta konferencija Pametni gradovi – gradovi budućnosti 2019. Bila je to završna manifestacija projekta kroz koji se nagrađuju najbolji gradovi i rješenja koja pomažu i olakšavaju život građanima.

Događaj je otvorio Vladimir Nišević, glavni urednik Poslovnog dnevnika, koji je u uvodnom obraćanju istaknuo da ovaj projekt već pet godina uspješno potiče gradove i lokalne zajednice na ulaganje u pametna rješenja.
˝Imamo niz gradova koji na tome rade i koji su svijetli primjer. Nastavit ćemo poticati gradove na to da građani još bolje žive˝, poručuje Nišević.

Uvaženi gost konferencije, Jyrki Katainen, potpredsjednik Europske komisije i povjerenik za radna mjesta, rast, ulaganja i konkurentnost, naglasio je ovom prilikom kako EU Strategija 2050. ima jasnu viziju koja će dovesti do poboljšanja ekonomije i klimatskih promjena.
˝Gradovi tu imaju ključnu ulogu. Prema prijedlozima Komisije, očekujemo investicije u polju energetike, osigurali smo 85 milijuna eura za projekte koji će pomoći s gorućim problemima. Targetirano ćemo pomagati regijama i time utjecati na klimatske promjene, a krajnji nam je cilj osnažiti gradove i potaknuti ih na promjene za bolje sutra. Svi segmenti koji su dio te strategije dovest će do rezultata i urbana inovativnost postat će stvarnost. Naš je cilj poticati gradove da sudjeluju i nameću teme poput pametne elektromobilnosti, ulaganja u tehnološka rješenja, pametnu opskrbu energijom˝, rekao je Katainen. EU podupire projekte tehnoloških rješenja za dobrobit građana, a velik udio investicija namijenjeno je pametnim rješenjima. U Hrvatskoj je riječ o 1,1 bilijun eura za takve investicije.

Olivera Majić, zamjenica gradonačelnika Zagreba, u svojem je izlaganju rekla kako je Zagreb donio svoju strategiju smart city do 2030. ˝Neki stavljaju naglasak na participaciju građana, pametnu upravu, elektromobilnost, a mi smo se odlučili objediniti sve to u jedno. Pametna rješenja su tu za naše građane, a pametan grad je sretan grad. Mi smo, prateći sklad čovjeka i tehnologije, osmislili strategiju s velikim naglaskom na participaciju građana.˝, rekla je gđa Majić.

LC kao aktivnog partnera ovog projekta predstavio je na konferenciji Tomislav Knežević, voditelj Marketinga i prodaje. U svojem je izlaganju objasnio važnost kvalitetne komunikacije s građanima jer na informiranju počiva napredak za koji je neophodna suradnja Grada i njegovih građana. Pri tome je važno odabrati tehnološka rješenja koja mogu osigurati upravo takvu komunikaciju.
“Građani jako malo znaju, iako imamo zakonske akte o transparentnosti, no to očito nije dovoljno. U LC-u imamo rješenje kako da građanima prikažemo priču iz grada”, rekao je Knežević predstavljajući projekt LC Otvoreni grad koji obuhvaća iProračun, Sustav informiranja građana koji su već implementirani u nekoliko hrvatskih gradova.