Više od 120 sudionika okupilo se proteklog tjedna na Akademiji za čelnike i pročelnike, koju smo za predstavnike lokalnih i regionalnih jedinica organizirali u Vodicama. Novosti u proračunskom računovodstvu, riznici, upravljanju imovinom kao i funkcioniranje uredskog poslovanja te izazovi s povećanjem prihoda samo su neke od tema koje su naši ali i gostujući stručnjaci obuhvatili svojim predavanjima.

Uredsko i “big deal” digitalizacije

Značajna tema i ovaj put bilo je uredsko poslovanje i usavršavanje u tom području nakon stupanja na snagu Uredbe te ostalih vezanih propisa. Naši stručnjaci za uredsko Vedran Padovan i Vedran Vukobrat govorili su o procesima rada koje svaki službenik unutar upravnog odjela mora znati provesti digitalno navodeći pritom kako je digitalizacija 80 posto organizacijski, a tek 20 posto tehnološki izazov. Istaknuli su također da se digitalizacija ne može gledati selektivno te da je riječ o opsežnom i multidisciplinarnom pothvatu koji utječe na sve djelatnike javnopravnih tijela, izuzev namještenika.

Riječi je bilo i o digitalnom potpisu kao “big dealu” digitalizacije. Naši stručnjaci ukazali su a činjenicu da digitalni potpis nije samo sredstvo ovjere akta već provjere, usklađenja i ujednačavanja rada javnopravnih tijela u cjelini. Prikazan je i primjer dobre prakse korisnika SPI Uredskog poslovanja koji je u razdoblju od 1. siječnja 2023. do 1. svibnja 2024. digitalno potpisao 27.624 akta od kojih je 60 posto službenik ovjerio sam. Iznoseći taj primjer, naši stručnjaci su se vezali na značaj organizacijskog aspekta digitalizacije. Jednako tako iznesen je i osvrt na sistematizaciju radnih mjesta kroz Zakon o općem upravnom postupku pri čemu su sudionici događaja dobili i savjet kako rasteretiti čelnike.

Savjeti za natječaje i novosti u riznici

Gost predavač, Ante Lovrić iz Level projekta govorio je o natječajima za digitalizaciju te ključne infrastrukturne projekte lokalnih zajednica iznoseći dosadašnja iskustva. Govoreći o novim natječajima istaknuo je da je potrebno što prije pristupiti usklađenju prihvatljivosti financiranja kako bi pri objavi Poziva bili prihvatljivi ponuditelj.

Dio Akademije za čelnike i pročelnike bio je posvećen i proračunskom računovodstvu i riznici. Naša konzultantica Maja Štargl Ugljar tijekom svojih predavanjima iznijela je analizu trendova lokalnog proračuna s fokusom na zadnje porezne izmjene, ukazala na sve što treba znati kada je riječ o novostima iz Pravilnika o proračunskom računovodstvu, ali je govorila i o ulasku u sustav pune riznice. Zbog velikog zanimanja za temu vezane uz riznicu te brojna postavljena pitanja, u Libusoft Cicomu smo odlučili u lipnju organizirati konzultantske radionice koje se dodatno svim našim korisnicima, ali i onima koji to nisu dati sve detaljne odgovore s ciljem nastavka kvalitetnog poslovanja. Najavu radionica objavit ćemo na našoj web stranici LC edukacije.

Aplikacija Moj grad i upravljanje imovinom

Voditelj prodaje Libusoft Cicoma Denis Batalo polaznicima je prezentirao i novu, mobilnu aplikaciju Moj grad. Riječ je o aplikaciji koja osigurava sve važne informacije na jednom mjestu te dvosmjernu komunikaciju između Grada i građana. Tako će svi njeni korisnici na jednom mjestu moći pronaći novosti i događaje u gradu, hitne obavijesti, raspored voznog reda te raspored odvoza otpada, a omogućavat će i prijavu komunalnih problema.

Dodatna opcija bit će i poveznanost na Platformu Otvoreno, na čije servise gotovo polovica korisnika pristupa preko mobilnih uređaja. Dodajmo tome da se opseg funkcionalnosti i dostupnih usluga naše nove mobilne aplikacije prilagođava svakom korisniku.

Na Akademiji za čelnike i pročelnike obuhvatili smo i niz tema vezanih uz upravljanje imovinom – od novih prilika koje gradovima i općinama pruža Zakon o upravljanju nekretninama, novostima koje donosi novi Zakon o upravljanju i održavanju zgrada do novosti vezanih uz poslovanje sa Središnjim registrom državne imovine. Sudionike Akademije najviše je zanimao postupak suradnje s nadležnim Ministarstvom graditeljstva, prostornog uređenja i državne imovine kao i državnim odvjetništvom u postupcima raspolaganja imovinom u vlasništvu RH, dok je posebno zanimljivu raspravu izazvao Pravilnik o tehničkoj strukturi podataka i način dostavljanja podataka u Središnji registar državne imovine.

Novi značajan događaj

Na Akademiji je iznesena i analiza trenutne financijske slike nenaplaćenih prihoda na godišnjoj razini bez ikakve izmjene postojećih visina poreza, ukazano je na prilike za pravilnije zaduživanje komunalnih naknada analizom nepovezanih evidencija, a riječi je bilo i o potencijalu oporezivanja kuća za odmor te financijskoj projekciji vezanoj uz tu temu.

I nakon Akademije za čelnike i pročelnike, LC-ovi stručnjaci i dalje su na raspolaganju svim korisnicima, a dakako njihove savjete na predstojećim akademijama i seminarima mogu potražiti i svi budući klijenti. Jedan od značajnih događaja koje organiziramo već krajem ovog mjeseca je i specijalistički seminar “Procjena vrijednosti nekretnina”

Dojmove s Akademije, pak, možete pogledati i na našoj Galeriji.